Juhla Mokka -tuoteperheeseen pieni pakkauskoko ja uusia makuja

22.4.2021

Paulig uudistaa suomalaisten rakastetuinta kahviperhettä ja esittelee kevään 2021 uutuutena alkuperäisen Juhla Mokka -kahvin pienemmässä pakkauskoossa. Samalla pienissä pakkauksissa sarjaan lanseerataan myös kaksi täysin uutta makuvaihtoehtoa, Juhla Mokka Silkkinen ja Juhla Mokka Samettinen.

Uusi Juhla Mokka Silkkinen on kepeän marjainen kahvisekoitus ja Juhla Mokka Samettinen hurmaa suklaisilla vivahteillaan. Suomalaisten rakkain kahvi, alkuperäinen Juhla Mokka, säilyy reseptiltään ennallaan myös pienessä pakkauksessa.

– Vastaamme Juhla Mokka -tuotesarjan uusilla vaihtoehdoilla kuluttajien kasvavaan kiinnostukseen kokeilla uutta. Uudet makuvaihtoehdot täydentävät Juhla Mokka -valikoiman makurepertuaaria Juhla Mokka -tyyliä kunnioittaen. Juhla Mokka on suomalaisten ylivoimaisesti ostetuin kahvi kaikissa ikäryhmissä1, ja uskomme sen suosion edelleen kasvavan uusien vaihtoehtojen myötä, sanoo Pauligin kaupallinen johtaja Rami Kuusisto

Pienemmälle pakkauskoolle on kysyntää

Pienempää pakkauskokoa puoltaa useampi tutkimustulos ja kahvin ystävät ovat tätä toivoneet. Pienten kotitalouksien määrä on kasvanut Suomessa viime vuosina. Yhden tai kahden hengen talouksia on jo noin 77 prosenttia kaikista kotitalouksista Suomessa.2

– Lähes joka toinen Suomessa nautittu kahvikupillinen on Juhla Mokka -tuoteperheen kahvia, ja näistä alkuperäinen, vaaleapaahtoinen Juhla Mokka on edelleen ylivoimaisesti suosituin. Uudet pienemmät pakkaukset laskevat kynnystä kokeilla uusia makuja. Ne sopivat myös niille, jotka juovat kahvia hieman harvemmin. Pienemmässä pakkauksessa kahvin ehtii nauttimaan tuoreempana, jos kulutus ei ole kovin suurta, Kuusisto kertoo.

Pienempi pakkauskoko auttaa myös vähentämään kahvihävikkiä

Luonnonvarakeskuksen (Luke) ruokahävikkitutkimuksen mukaan kahvin, teen ja kaakaon yhteishävikki johtaa hävikkimäärissä monia muita elintarvikkeita. Suomalaiset esimerkiksi kaatavat kahvia viemäreihin vuosittain noin 2,5 litraa henkilöä kohden ja lähes neljä litraa taloutta kohden. Tämä muodostaa noin 13 % kotitalouksien vuosittaisesta ruokahävikistä.3

– Kahvia kannattaa valmistaa aina vain sen verran kuin aikoo sitä nauttia, jotta kallisarvoinen raaka-aine ja arvoketjussa tehty työ ei mene hukkaan. Mahdollinen ylijäänyt kahvi kannattaa hyödyntää kokkauksessa tai pakastaa esim. kahvijääpaloiksi, Kuusisto vinkkaa.

Juhla Mokka maistuu tasapainoiselta ja vivahteikkaalta

Juhla Mokka on hieno ja täyteläinen 100 % arabica-kahvisekoitus, joka on saatavilla vaaleapaahtoisena, tummapaahtoisena, luomuna ja tosi tummana. Kaikki Juhla Mokka -kahvisekoitukset valmistetaan parhaista kahvilaaduista mm. Keski- ja Etelä-Amerikasta sekä Afrikasta, ja niiden ainutlaatuinen maku luodaan alusta alkaen Pauligin hiilineutraalilla Vuosaren paahtimolla.

– Ainutlaatuinen sävy yhdistää kaikkia Juhla Mokka -kahveja. Alkuperäinen, jo 90-vuotias Juhla Mokka määrää suunnan – emme voi lähteä täysin hulluttelemaan, vaan uutuuksien pitää olla sukunsa näköisiä ja makuisia. Luonnehdinnat maltillinen hapokkuus, vivahteikkuus ja elävän herättelevä maku sopivat kaikkiin Juhla Mokka -kahveihin. Samanaikaisesti ne ovat kuitenkin maultaan rauhoittavia ja tasapainoisia, Pauligin päämaistaja Marja Touri kuvailee.

Uudet makuvaihtoehdot on suunniteltu niin, että ne voi valmistaa myös pressopannulla, joka sopii erityisesti pienten kahvimäärien valmistamiseen. Tutustu kahvikouluttaja Jori Korhosen ohjeisiin täydellisen kahvin valmistamiseen pressopannulla tästä linkistä.

Molemmat uudet kahvimaut sopivat hyvin yhteen omenaisen mutakakun kanssa. Juhla Mokka Silkkinen ja pannacotta ovat lisäksi yhdistelmä, jota Pauligin asiantuntijat suosittelevat erityisesti kokeilemaan. Pannacotan silkkisen kermainen suutuntuma ja Juhla Mokka Silkkisen marjaisat vivahteet sointuvat hyvin yhteen. Juhla Mokka Samettinen ja suklaafondant (halutessa kermavaahdolla) on taas makupari, jossa kahvi pehmentää suklaan karvautta ja fondant korostaa kahvin suklaisuutta muodostaen näin samettisen pehmeän liiton. Ohjeet makupareihin ja resepteihin löytyvät Pauligin kotisivuilta osoitteesta: paulig.fi/makuparit

1. Lähde: NielsenIQ Homescan 52 viikkoa, päättyen 28.3.2021
  2. Lähde: http://www.stat.fi/til/asas/2019/asas_2019_2020-05-20_tie_001_fi.html
  3. Lähde: Luonnonvarakeskuksen (Luke) online päiväkirjakysely 9.11.-2.12.2019, N=283 ja online kahvihävikkikysely 29.11.-4.12.2019, N=249. Tutkimukset ovat osa laajempaa Luken ruokahävikkitutkimusta 2019, N=1151. Tilaaja: Paulig.

Tuotetiedot

Juhla Mokka 270 g
Juhla Mokka on hieno ja täyteläinen 100 % arabica-  kahvisekoitus, joka valmistetaan parhaista Keski- ja Etelä-Amerikan sekä Afrikan kahvilaaduista. Tämän Suomen rakastetuimman kahvisekoituksen maku luodaan joka päivä alusta alkaen Vuosaaren paahtimolla.
Paahtoaste: 1

Juhla Mokka Silkkinen 270 g
Juhla Mokka Silkkinen on kepeän marjainen ja vivahteikas kahvisekoitus, jonka rikas makumaailma on peräisin Afrikan ja Etelä-Amerikan parhaista 100 % arabica-kahvilaaduista, jotka on hankittu vastuullisiksi varmennetuista lähteistä.
Paahtoaste: 2

Juhla Mokka Samettinen 260 g
Juhla Mokka Samettinen on hurmaava kahvisekoitus maitosuklaisilla vivahteilla. Makua voi kuvailla suklaiseksi ja pehmeäksi. Sen harmoninen makumaailma on peräisin Etelä- ja Keski-Amerikan parhaista 100% arabica-kahvilaaduista, jotka on hankittu vastuullisiksi varmennetuista lähteistä.
Paahtoaste: 3

Lisätietoja:
Pirjo Hästbacka, viestintäpäällikkö, Paulig, p. +358 50 356 8359
media@paulig.com

Pauligista
Paulig on perheomisteinen elintarvikeyritys, joka rakentaa uutta ja vastuullista ruokakulttuuria – sekä ihmisille että maapallolle. Pauligilta saa kaikkea maistuvaa: kahvia ja kylmiä juomia, Tex Mex- ja snacks -tuotteita, mausteita sekä kasvipohjaisia vaihtoehtoja. Yrityksen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco.  Vuonna 2020 Pauligin liikevaihto oli 920 miljoonaa euroa ja konsernin palveluksessa on yli 2 000 työntekijää 13 eri maassa. He kaikki panostavat lupaukseen ”For a life full of flavour”. www.pauliggroup.com