Pauligin Inkulle hopeaa Helsinki Coffee Festivalin kahvivaikuttajaäänestyksessä

20.4.2020

Helsinki Coffee Festival palkitsi perinteiseen tapaan vuoden parhaat kahvialan toimijat viime viikonloppuna. Kahvivaikuttajakilpailussa Paulig Paulan perinnettä jatkava ja uudistava kahvilähettiläs Iinaroosa Kanth sijoittui toiselle sijalle. Äänestykset suoritettiin verkossa, Helsinki Coffee Festival -tapahtuma oli tänä vuonna peruttu koronaviruspandemian vuoksi.

Helsinki Coffee Festival toteutti äänestyksen kotisivuillaan keväällä 2020. Kaikkiaan äänestyksissä annettiin ääniä noin 5000 kappaletta. Parhaimman kahvilan tittelin vei Lappeenrannassa sijaitseva Satamatie 6 ja paahtimon Lehmus Roastery, ja vuoden kahvivaikuttaja oli Lehmus Roasteryn perustaja Arttu Muukkonen.

”Vaikka Helsinki Coffee Festival jouduttiin perumaan koronatilanteen vuoksi, tapahtuma elää somekanavissamme. Halusimme järjestää tapahtumaviikonloppuna nämä äänestykset ja tulevaisuudessa teemme muitakin aktiviteetteja kanavissamme mahdollisuuksien mukaan. On ollut mukava huomata, että ihmiset ovat äänestäneet aktiivisesti Suomen parasta paahtimoa, kahvilaa sekä vuoden kahvivaikuttajaa”, iloitsee Helsinki Coffee Festivalin perustaja Maija Kestilä

Helsinki Coffee Festivalin Vuoden kahvivaikuttajaäänestyksessä äänestyksessä mukana ollut Iinaroosa ”Inkku” Kanth on Pauligin järjestyksessään 20. kahvilähettiläs.

Pauligin Inkku on kahvilähettiläänä edistänyt ja uudistanut kahvilähettilyyttä ja kahvikulttuuria paitsi faktojen kautta, myös tunnetasolla. Elintarviketieteiden maisterina kahvin ja sen eri nyanssien tunteminen ja niistä puhuminen on ollut hänelle kiinnostavaa. Toisaalta suurperheessä kasvaneena Pauligin perheyrittäjyydestä nousevat arvot ovat olleet hänelle tärkeitä asioita. Pauligin Inkku on helposti lähestyttävä, kahvin ystävien arjessa näkyvistä asioista puhuva kahvilähettiläs, joka on tuonut oman raikkaan, persoonallisen lisänsä suomalaiseen kahvikulttuuriin.

”Tykkään tuoda kahvin ja kahvin ympärille liittyvien ilmiöiden lisäksi esiin Pauligin hienoa tarinaa siitä, miten se on perheyrityksenä onnistunut kasvamaan kansainväliseksi ruoka-alan yritykseksi. Olen onnellinen myös siitä, että saan olla osa Pauligin kahvilähettiläiden historiaa. Kahvilähettiläät ovat olleet rakentamassa suomalaista kahvikulttuuria jo vuodesta 1950”, Pauligin Inkku kertoo ja lähettää kiitokset kaikille äänestäjille.